Thursday, 13 September 2012

quilled 3d ant / quilling 3d hangya

Here's a very unusual, creepy project :) As I was displaying my 3d quilled animals, someone asked if I could make an ant... out of paper, of course. I thought he was kidding :) But he wasn't :) So I had to figure out how to make it, to look as realistic as possible, because it would be a present for a biologist who knows everything about ants...
The body is quilled paper as you can see, but the legs are made of wire. (I didn't see how would it be possible to make paper legs that hold the weight of the body and an eventual photo... So I said to myself: wire it is! :) ) It was a pretty messy job, because I used more glue than usual to ensure stability, and the glue dried soooo slowly... I wasn't patient enough to wait for it to dry completely... And as I poked the holes into the body to put the wires for the legs through it I ruined the tight coils several times... ahhhhhhhh... But as the mighty Sherlock Holmes would say: "patience, my friend!" :) ... I tried to be patient and finally succeeded in finishing my masterpiece: the giant ant! :)
I guess this doesn't count as a miniature :))) And hope the biologist who receives this present likes it and appreciates my effort :)
p.s. It gives me the creeps every time I look at it!!!

*******************************************************************************************************************************
Különleges kérést kaptam: hangyát készíteni papírból... És nagyon pontosnak kell lennem, hiszen biológushoz fog jutni ez a kis ajándék! Első gondolatom az volt, hogy ez lehetetlen... de az első gondolat hamar elszállt :) Sokat tanulmányoztam felnagyított képeket hangyákról, aztán nekifogtam, és próbálgattam... A testhez szükséges formázható papírtekercsek hamar elkészültek, könnyen ment a modellálás is, a tartósság céljából viszont több mennyiségű ragasztót kentem a papírra, és ez nagyon nehezen száradt. Nem volt időm és türelmem kivárni, amíg a ragasztó egészen megköt, ezért párszor el is rontottam, kezdhettem előlről... a legkörülményesebb folyamat a potroh kilyukasztása volt, ide kellett a lábacskákat behelyezni. Egy ilyen óriáshangya testét papír lábacskák nem bírnák meg, ezért a végtagok, no meg a csáp is drótból készültek, amit végül barna festékkel vontam be, és az egész rovart átlátszó fényes lakkal vontam be, hogy szebb is legyen, meg tartósabb is.
Hááát... ez volt az első hatlábúm :) Remélem eléggé megközelítettem egy valódi hangyát (persze a méretétől eltekintve :) ) és a biológus, aki amúgy hangyákkal foglalkozik, értékelni fogja a fáradozásom :) (a rovarok nem tartoznak az én kedvenceim közé, semmilyen fajtájuk, ezért a hideg ráz, mikor erre a hangyára ránézek! :) )